.
Przedszkole Nr 201 Misia Ursynka w Warszawie
O nas
CMS naszej witryny

Sowy to grupa 6- latków

 

Sowy to, rozbrykane i pełne fantazji sześciolatki, które są bardzo aktywne!!!

 

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

MAJ

 

 

I. POLSKA TO MÓJ DOM (2tyg.)

 

Rozpoznawanie, identyfikowanie i podawanie nazw określonych symboli narodowych (flaga, godło, hymn narodowy). Utrwalenie informacji o Polsce jako kraju członkowskim Unii Europejskiej. Poznanie hymnu i flagi wspólnoty. Doskonalenie umiejętności ilustrowania ruchem opowieści. Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez podawanie nazw kierunków na kartce papieru, odczytywanie charakterystycznych punktów na mapie. Zainteresowanie przyrodą Polski. Zaznaczenie morza i gór na konturowej mapie Polski. Ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej. Wprowadzenie litery J, j na przykładzie wyrazu jama. Przypomnienie nazw miast leżących nad Wisłą. Kształcenie słuchu fonematycznego poprzez słuchanie

 

i identyfikowanie dźwięków z otoczenia.

 

 

II. W KRAINIE MUZYKI

 

Kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez eksperymentowanie z rytmem

 

i dźwiękiem. Kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez tworzenie zbiorów i obiektów ze względu na określone cechy. Wprowadzenie litery H, h na przykładzie wyrazu harfa. Rozwijanie słuchu – rozpoznawanie nazw instrumentów muzycznych. Rozwijanie zainteresowań dźwiękami wydawanymi przed przedmioty inne niż typowe instrumenty oraz rozwijanie zainteresowań muzyką okolicznościową – właściwą na urodziny, do tańca, relaksu, na uroczystości. Zapoznanie dzieci z trudnościami wynikającymi z uszkodzenia słuchu. Pobudzanie wrażliwości i empatii.

 

 

 

 

III. ŚWIĘTO MAMY I TATY (2 tyg.)

 

Poszerzenie słownika biernego i czynnego o skojarzenia ze słowem „mama”. Kształtowanie wrażliwości emocjonalnej, empatii, komunikacji interpersonalnej. Określanie głoski w nagłosie i wygłosie słów o prostej budowie fonetycznej. Kształtowanie umiejętności matematycznych poprzez poruszanie się w przestrzeni wg instrukcji słownej. Rozwijanie percepcji wzrokowej poprzez rozróżnianie elementów ilustracji z tła. Utrwalenie nazewnictwa związanego z relacjami w rodzinie: rodzice, rodzeństwo, dziadkowie, krewni. Wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny. Wprowadzenie litery P, p.

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )