.
Przedszkole Nr 201 Misia Ursynka w Warszawie
O nas
CMS naszej witryny

Smerfy

Smerfy to grupa 6 latków

 

"W dalekim lesie mieszkają, 
Domki w kształcie grzybków mają.
Małe niebieskie ludki,
Wyglądają, jak krasnoludki.

Na głowach białe czapeczki mają,
Smerfami się nazywają.
Uczą się tu i pracują,
 Bawią oraz smerfują".

 

 

Smerfy to wesołe, rozbrykane i pełne fantazji sześciolatki, które są bardzo aktywne. Uczą się wiele różnych reguł i umiejętności , poznają nowe miejsca i rzeczy. Stają się już bardziej samodzielne, silnie przeżywają emocje. Niedługo pójdą do szkoły!

       

 

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE

 

                KWIECIEŃ

 

  1. W krainie muzyki.   
  2. Wielkanoc.   
  3. Zwierzęta na wiejskim podwórku.    
  4. Polska to mój dom.

 

 


  • kształtowanie odporności emocjonalnej przez swobodne wypowiedzi na forum grupy, zabawy teatralne i dramowe;
  • rozwijanie umiejętności matematycznych przez sprawdzanie objętości płynów;
  • zapoznanie z niektórymi elementami kultury regionalnej związanymi z Wielkanocą, kształcenie kompetencji językowych
  • wdrażanie do podtrzymania tradycji świątecznych;
  • kształtowanie poczucia rytmu;
  • utrwalenie informacji dotyczących tradycyjnych potraw wielkanocnych
  • doskonalenie umiejętności zachowania się przy stole i wdrażanie do właściwego podejmowania zaproszonych gości;
  • kształtowanie zainteresowania kulturą polską
  • odkrywanie różnic między zwyczajami regionalnymi
  • doskonalenie zdolności poznawczych przez przyporządkowywanie ilustracji do określonych dźwięków;
  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
  • utrwalenie informacji o pochodzeniu produktów spożywczych;
  •  rozwijanie umiejętności matematycznych podczas zapisywania prostych działań arytmetycznych;
  • rozpoznawanie, identyfikowanie i podawanie nazw określonych symboli narodowych (flaga, godło, hymn narodowy);
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą Polski; zaznaczanie morza i gór na konturowej mapie Polski
  • utrwalenie informacji o Polsce jako kraju członkowskim Unii Europejskiej, poznanie hymnu i flagi wspólnotowej;
  • kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez eksperymentowanie z rytmem i dźwiękami;
  • rozwijanie słuchu fonemowego poprzez tworzenie i odtwarzanie rytmów słuchowych zawierających nazwy określonych instrumentów muzycznych;
  • rozwijanie zainteresowań dźwiękami wydawanymi przez przedmioty inne niż typowe instrumenty; kształtowanie wrażliwości muzycznej i wyobraźni;
  • rozwijanie zainteresowań muzyką okolicznościową – właściwą na urodziny, do tańca, relaksu, na uroczystości itp.;
  • kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne samopoczucie i zdrowie;
  •  zapoznanie dzieci z trudnościami wynikającymi z uszkodzenia słuchu;
  • pobudzanie wrażliwości i empatii;
  • rozwijanie wrażliwości estetycznej, muzycznej; wizualizacje muzyczno – ruchowe;
  • wprowadzenie litery: C,c; G, g; Ł, ł; Z, z


 

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )