.
Przedszkole Nr 201 Misia Ursynka w Warszawie
O nas
CMS naszej witryny

Smerfy

Smerfy to grupa 6 latków

 

"W dalekim lesie mieszkają, 
Domki w kształcie grzybków mają.
Małe niebieskie ludki,
Wyglądają, jak krasnoludki.

Na głowach białe czapeczki mają,
Smerfami się nazywają.
Uczą się tu i pracują,
 Bawią oraz smerfują".

 

 

Smerfy to wesołe, rozbrykane i pełne fantazji sześciolatki, które są bardzo aktywne. Uczą się wiele różnych reguł i umiejętności , poznają nowe miejsca i rzeczy. Stają się już bardziej samodzielne, silnie przeżywają emocje. Niedługo pójdą do szkoły!

       

 

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE

 

                MARZEC

 

Tematy kompleksowe:

 

1.W marcu jak w garncu.            

2. Porządki w ogrodzie.                    

3. Witaj wiosno.        

4. Kosmos.

 

  • utrwalanie informacji o charakterystycznych cechach wiosny;
  •  doskonalenie umiejętności matematycznych – aspekt porządkowy liczb;
  •  rozwijanie zainteresowań badawczych;
  • wprowadzenie liter: B, b, P, p, N, n, W, w
  • wprowadzenie liczby 10
  • rozwijanie kompetencji językowych dzieci przez poznanie
    i stosowanie przysłów oraz związków frazeologicznych związanych z wiosną;
  • rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
  • rozwijanie kompetencji językowych przez analizę i syntezę głosek w słowach;
  • tworzenie kalendarza pogody;
  • rozwijanie umiejętności odczytywania prognozy pogody
  • doskonalenie umiejętności matematycznych przez określanie objętości płynów;
  • poznanie zawodów: ogrodnik, astronauta
  • poznanie nazw ptaków przylatujący do Polski
  • zapoznanie z przedstawieniami artystycznym wiosny
    w polskiej sztuce malarskiej
  • kształtowanie postawy proekologicznej – zakładanie przedszkolnej uprawy roślin;
  • rozwijanie kompetencji matematycznych przez porządkowanie obiektów według określonych cech;
  • rozwijanie umiejętności wykonywania prac przestrzennych;
  • kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej
    i ekspresji ruchowej; rozwijanie umiejętności obserwacji zmian zachodzących w przyrodzie;
  • rozwijanie poczucia rytmu;
  • doskonalenie umiejętności interpretowania muzyki ruchem
  • zapoznanie ze zwyczajami dotyczącymi pożegnania zimy
    w różnych rejonach Polski;
  • poznanie układu słonecznego, nazw planet oraz gwiazd
  • kształtowanie postawy proekologicznej – szukanie sposobów jak dbać o ziemie
  • utrwalenie wiadomości na temat niezbędności wody
    w przyrodzie

 

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )