.
Przedszkole Nr 201 Misia Ursynka w Warszawie
CMS naszej witryny

Smerfy

Smerfy to grupa 5 latków

 

"W dalekim lesie mieszkają, 
Domki w kształcie grzybków mają.
Małe niebieskie ludki,
Wyglądają, jak krasnoludki.

Na głowach białe czapeczki mają,
Smerfami się nazywają.
Uczą się tu i pracują,
 Bawią oraz smerfują".

 

 

Smerfy to wesołe, rozbrykane i pełne fantazji pięciolatki, które są bardzo aktywne. Uczą się wiele różnych reguł i umiejętności , poznają nowe miejsca i rzeczy. Stają się już bardziej samodzielne, silnie przeżywają emocje.

       

 

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE

PAŹDZIERNIK

 

„Barwy jesieni”

  • rozwijanie zainteresowań przyrodniczych
  • dostrzeganie piękna jesiennego krajobrazu
  • poznawanie i nazywanie drzew (dąb, kasztanowiec, jarzębina, klon)
  • kształtowane umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • rozumienie symboli graficznych – znaków synoptycznych
  • wprowadzenie napisów do czytania globalnego, np. „pogoda”, „klon”, „owoce”, „dąb”, „kasztanowiec”

 

„Kto pracuje w przedszkolu?”

  • rozumienie co oznacza Dzień Edukacji Narodowej
  • wyrabianie szacunku do pracy ludzi różnych zawodów
  • poznanie urządzeń i przyborów potrzebnych do wykonywania przez ludzi pracujących w przedszkolu
  • wdrażanie do rozumienia i określania kolejności występujących po sobie zdarzeń przedstawianych w historyjce
  • utrwalanie umiejętności naśladowania

 

„Mały ekolog”

  • doskonalenie umiejętności koncentrowania się na utworze literackim – zachęcanie do wypowiadania się na jego temat;
  • wprowadzanie nowych wyrazów do czytania globalnego – „brzoza”
  • rozumienie konieczności ochrony przyrody i przeciwstawiania się jej niszczeniu
  • wdrażanie do odgrywania ról podczas inscenizacji

„Moja rodzina”

  • poznanie ról społecznych w rodzinie i wynikających z nich obowiązków
  • wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego czytania: „mama”, „tata”, „babcia”, „dziadek”, „siostra”, „brat”
  • zainteresowanie dzieci pracą zawodową rodziców
  • kształtowanie świadomości okazywania szacunku najbliższej rodzinie

 

EDUKACJA MATEMATYCZNA

Orientacja przestrzenna

  • drugi człowiek i jego otoczenie: przyjmowanie punktu widzenia drugiej osoby
  • obdarzanie uwagą drugiej osoby i porozumiewanie się z nią na poziomie komunikatów niewerbalnych

 

JĘZYK ANGIELSKI

Temat: “Autumn”
Wprowadzane słownictwo:
jesień – autumn,
kalosze – rain boots,
dynia – pumpkin
parasol - umbrella,
kałuża – pudle
drzewo – tree
licie – leaves
chmura – cloud
deszcz- rain
deszcz – wind
jabłka - apples
pudełko – box
koszyk – basket
box – pudełko
brązowy – brown
szary – gray
wiewiórki - squirrels

Podstawowe zwroty i wyrażenia: „one more time”

Piosenki i pomoce : English and Preschool students – “Autumn Song”, flashcard.

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )