.
Przedszkole Nr 201 Misia Ursynka w Warszawie
CMS naszej witryny

Puchatki

Puchatki to grupa 4 latków

 

„Dziwny jest niedźwiedzi ród,

 Że tak bardzo lubi miód.

 Bzyk – bzyk – bzyk, ram – pam – pam

 Co to znaczy? Nie wiem sam.”

 

To my - dzielne przedszkolaki – „średniaki”.  Lubimy figle i psoty, a najbardziej MIÓD. Chociaż 4 lata mamy „Kodeks Przedszkolaka” dobrze znamy. W naszym przedszkolnym ogródku chętnie przebywamy i świeże powietrze noskiem wdychamy. Zadajemy dużo pytań, bo chcemy poznawać świat, lubimy śpiewać wesołe piosenki, tańczyć i bawić się w naszych kącikach zainteresowań. Największą frajdę sprawiają Nam gry, puzzle i układanki, niektóre nawet trudność Nam sprawiają ale i wspaniale rozwijają. Mamy w sali dużo książek, po które często sięgamy i chętnie je oglądamy, oraz słuchamy jak nam Panie czytają.

 

 

„To miejsce pośród krzaczków należy do Puchatka, 

Puchatek tutaj duma rozkosznie tonąc w kwiatkach. 

Bo pełno jest tu kwiatków, rosnących sobie w krzaczkach, 

W tym miejscu, które także należy do Prosiaczka.”

(o jakim miejscu mowa? O tym wiedzą tylko Puchatkowi przyjaciele)

 

 

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

PAŹDZIERNIK

 

I. Jesień w sadzie.                                                                                              

  • Poznawanie wyglądu i nazw wybranych owoców
  • Rozumienie konieczności mycia owoców i warzyw przed zjedzeniem
  • Doskonalenie liczenia w dostępnym zakresie
  • Rozwijanie kreatywności poprzez eksperymentowanie różnym materiałem plastycznym
  • Kształtowanie poczucia rytmu

 

II. Na straganie w dzień targowy.

  • Utrwalanie znajomości nazw warzyw
  • Poznawanie sposobów przetwarzania warzyw
  • Rozumienie znaczenia warzyw i owoców jako źródła witamin
  • Kształtowanie umiejętności porządkowania zbiorów wg różnych kryteriów
  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania muzyki

 

III. Leśni przyjaciele.

  • Poznawanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
  • Rozbudzanie zainteresowania przyrodą (zwierzętami, ich środowiskiem, sposobami przygotowywania się do zimy) 
  • Kształtowanie opiekuńczego stosunku wobec zwierząt
  • Wdrażanie do zgodnej współpracy w parach i w grupie
  • Doskonalenie pamięci słownej, muzycznej i ruchowej                                                                                                                    

 

IV. Kolory wokół nas.

  • Utrwalanie znajomości kolorów
  • Zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy
  • Rozwijanie twórczej wyobraźni
  • Wzbogacanie doświadczeń plastycznych
  • Kształtowanie umiejętności różnicowana przedmiotów w kolorach podstawowych
    i posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo

 

V. Przygotowanie do nauki języka angielskiego

  • Piosenka „Goodbye Song”:

- dziecko potrafi powtórzyć nazwy kilku czasowników i pokazać je wykonując odpowiednie ruchy

 

  • Zabawa „Colours And Shapes”:

- dziecko zna kolory i potrafi je nazwać

- dziecko zna niektóre figury geometryczne i potrafi je nazwać i/lub wskazać

- dziecko rozpoznaje różne kształty przy pomocy zmysłu dotyku

 

  • Słownictwo: carrot, cucamber, onion, pepper, potato, pumpkin, tomato;

                                  apple, banana, pear, orange, plum;

 

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )