.
Przedszkole Nr 201 Misia Ursynka w Warszawie
O nas
CMS naszej witryny

Puchatki

Puchatki to grupa 4 latków

 

„Dziwny jest niedźwiedzi ród,

 Że tak bardzo lubi miód.

 Bzyk – bzyk – bzyk, ram – pam – pam

 Co to znaczy? Nie wiem sam.”

 

To my - dzielne przedszkolaki – „średniaki”.  Lubimy figle i psoty, a najbardziej MIÓD. Chociaż 4 lata mamy „Kodeks Przedszkolaka” dobrze znamy. W naszym przedszkolnym ogródku chętnie przebywamy i świeże powietrze noskiem wdychamy. Zadajemy dużo pytań, bo chcemy poznawać świat, lubimy śpiewać wesołe piosenki, tańczyć i bawić się w naszych kącikach zainteresowań. Największą frajdę sprawiają Nam gry, puzzle i układanki, niektóre nawet trudność Nam sprawiają ale i wspaniale rozwijają. Mamy w sali dużo książek, po które często sięgamy i chętnie je oglądamy, oraz słuchamy jak nam Panie czytają.

 

 

„To miejsce pośród krzaczków należy do Puchatka, 

Puchatek tutaj duma rozkosznie tonąc w kwiatkach. 

Bo pełno jest tu kwiatków, rosnących sobie w krzaczkach, 

W tym miejscu, które także należy do Prosiaczka.”

(o jakim miejscu mowa? O tym wiedzą tylko Puchatkowi przyjaciele)

 

 

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

PAŹDZIERNIK

 

 

1.  NA STRAGANIE W DZIEŃ TARGOWY

 

-poznanie wyglądu i nazw warzyw i owoców

 

-nabywanie nawyków proekologicznych poprzez korzystanie z koszyków i toreb ekologicznych

 

-poznanie sposobów przetwarzania warzyw

 

-wdrażanie do słuchania dłuższych utworów literackich

 

-rozwijanie kreatywności poprzez eksperymentowanie z różnym materiałem plastycznym

 

-nabywanie umiejętności rozpoznawania koła spośród podstawowych figur geometrycznych

 

 

 2.  CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY?

 

  - poznawanie pochodzenia i wykorzystania wełny, preorientacja zawodowa: młynarz, piekarz

 

 -kształtowanie poczucia rytmu

 

 -zapoznanie z etapami powstawania mąki

 

- rozwijanie sprawności ruchowej oraz orientacji przestrzennej

 

- rozwijanie sprawności manualnej

 

 

3. JESIENNY LAS

 

-dostrzeganie bogactwa barw i kształtów liści jesienią

 

 -kształtowanie umiejętności spostrzegania rytmu w danym układzie i powtarzania sekwencji

 

 -rozwijanie percepcji wzrokowej

 

 -doskonalenie umiejętności skupiania uwagi na utworze literackim

 

 -rozwijanie poczucia rytmu

 

 -kształtowanie świadomości i wyczucia własnego ciała

 

 

4. ROBIMY ZAKUPY

 

 -poznanie charakteru pracy sprzedawców

 

-wzbogacanie słownictwa o nazwy związane z obiektem handlowym

 

-rozwijanie pamięci słownej i muzycznej

 

-wdrażanie do przewidywania skutków różnych zachowań

 

-nabywanie umiejętności odczytywania umiejętności zapisywania symbolem

 

-wdrażanie do uważnego słuchania poleceń i przestrzegania reguł

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )