.
Przedszkole Nr 201 Misia Ursynka w Warszawie
Menu główne
O nas
CMS naszej witryny

Puchatki

Puchatki to grupa 4 latków

 

„Dziwny jest niedźwiedzi ród,

 Że tak bardzo lubi miód.

 Bzyk – bzyk – bzyk, ram – pam – pam

 Co to znaczy? Nie wiem sam.”

 

To my - dzielne przedszkolaki – „średniaki”.  Lubimy figle i psoty, a najbardziej MIÓD. Chociaż 4 latka mamy „Kodeks Przedszkolaka” dobrze znamy. W naszym przedszkolnym ogródku chętnie przebywamy i świeże powietrze noskiem wdychamy. Zadajemy dużo pytań, bo chcemy poznawać świat, lubimy śpiewać wesołe piosenki, tańczyć i bawić się w naszych kącikach zainteresowań. Największą frajdę sprawiają Nam gry, puzzle i układanki, niektóre nawet trudność Nam sprawiają ale i wspaniale rozwijają. Mamy w sali dużo książek, po które często sięgamy i chętnie je oglądamy, oraz słuchamy jak nam Panie czytają.

 

 

„To miejsce pośród krzaczków należy do Puchatka, 

Puchatek tutaj duma rozkosznie tonąc w kwiatkach. 

Bo pełno jest tu kwiatków, rosnących sobie w krzaczkach, 

W tym miejscu, które także należy do Prosiaczka.”

(o jakim miejscu mowa? O tym wiedzą tylko Puchatkowi przyjaciele)

 

 

 

 

Nauczycielki: Katarzyna Kruszewska, Magda Skałecka

 

Pomoc nauczyciela: Barbara Pytlik

 

Pani Woźna: Ewa Gałan

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

WRZESIEŃ

 

 

I. W przedszkolu jest wesoło (2 tyg.)

 

  • Nabywanie orientacji w budynku przedszkolnym, poznanie nowej sali
  • Wdrażanie do bezpiecznego i kulturalnego zachowania się
  • Budowanie pozytywnych relacji w kontaktach z rówieśnikami
  • Rozumienie konieczności dzielenia się wspólnymi zabawkami
  • Przyzwyczajanie do utrzymywania porządku w najbliższym otoczeniu
  • Kształtowanie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał i przerwę w muzyce
  • Rozwijanie sprawności grafomotorycznej
  • Nabywanie doświadczeń w trakcie poznawania nowej techniki plastycznej
  • Wzmacnianie dużych grup mięśniowych – mięśni grzbietu i brzucha
  • Kształtowanie umiejętności klasyfikowania i porównywania liczebności zbiorów

 

 

 

 

 

II. Na straganie w dzień targowy (2 tyg.)

 

  • Utrwalanie znajomości nazw oraz wyglądu warzyw i owoców
  • Rozumienie znaczenia warzyw i owoców jako źródła witamin
  • Poznanie sposobów przetwarzania warzyw
  • Rozumienie konieczności dokładnego mycia owoców i warzyw i obierania niektórych z nich przed jedzeniem
  • Nabywanie umiejętności  określania smaku poprzez rozpoznawanie owocu za pomocą zmysłu smaku
  • Rozwijanie pamięci poprzez powtarzanie fragmentów wiersza
  • Rozwijanie kreatywności poprzez eksperymentowanie z różnym materiałem plastycznym
  • Doskonalenie umiejętności dokładnego słuchania muzyki
  • Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )