.
Przedszkole Nr 201 Misia Ursynka w Warszawie
O nas
CMS naszej witryny

Muminki

Muminki to grupa 4 latków

 

   Jak małe, zwinne, sprytne Muminki, dzieci są bardzo pracowite chętne do odkrywania nowości w życiu codziennym. Muminki uwielbiają wszelkie zabawy; zarówno te indywidualne, swobodne wymagające ich inwencji twórczej, jak i te organizowane przez nauczycielki. Dzieci są chętne do wszelkich doświadczeń, które rozbudzają ich zmysły i pozwalają na praktyczne działanie. .

 

   Roztańczona, rozśpiewana i zawsze chętna do wszelkich działań grupka dzieci przypomina bajkowe Muminki- grzeczne i kulturalne, pamiętające o magicznych słowach takie jak: dzień dobry, do widzenia, dziękuję, proszę i przepraszam.

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

 

Grudzień

 

 

1. „OKOLICA, W KTÓREJ MIESZKAM”

 

Zapoznanie dzieci z najbliższym otoczeniem przedszkola. Rozbudzenie wrażliwości na piękno swojej okolicy. Rozpoznawanie charakterystycznych zabudowań w otoczeniu przedszkola. Budzenie poczucia identyfikowania się ze swoją miejscowością,

 

Wdrażanie do umiejętności celowej obserwacji. Przestrzeganie zasad i reguł wcześniej ustalonych.

 

 

 

2. „W KRAINIE ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA”

 

Przybliżenie dzieciom zwyczaju obdarowywania prezentami przez Świętego Mikołaja. Przybliżenie dzieciom zawodu listonosza. Rozwijanie umiejętności opisywania postaci. Rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała, doskonalenie wyobraźni ruchowej przez naśladowanie ruchem czynności wykonywanych przez Mikołaja. Poznanie instrumentu perkusyjnego – janczary, rozróżnianie natężenia dźwięku: cicho – głośno. Uwrażliwienie dzieci na los innych. Zachęcanie do dobroczynności i pomocy.

 

 

3, 4, 5 „ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA”

Wprowadzenie w nastrój świąteczny. Poznanie zwyczajów związanych z Bożym Narodzeniem: wysyłanie kartek świątecznych; choinka, kolędy, opłatek, wigilijna wieczerza, prezenty. Poznanie drzewa iglastego. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Rozumienie określeń: błyszczący, kruchy, delikatny, na górze – wysoko i na dole – nisko. Uświadomienie konieczności ostrożnego obchodzenia się z ozdobami choinkowymi ze względu na ich kruchość, delikatność. Śpiewanie kolęd. Doskonalenie umiejętności różnicowania wielkości i długości oraz stosowania określeń: duży – mały; krótki – długi. Rozwijanie ogólnej sprawności i zwinności.

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )