.
Przedszkole Nr 201 Misia Ursynka w Warszawie
O nas
CMS naszej witryny

Muminki

Muminki to grupa 5 latków

 

   Jak małe, zwinne, sprytne Muminki, dzieci są bardzo pracowite chętne do odkrywania nowości w życiu codziennym. Muminki uwielbiają wszelkie zabawy; zarówno te indywidualne, swobodne wymagające ich inwencji twórczej, jak i te organizowane przez nauczycielki. Dzieci są chętne do wszelkich doświadczeń, które rozbudzają ich zmysły i pozwalają na praktyczne działanie. .

 

   Roztańczona, rozśpiewana i zawsze chętna do wszelkich działań grupka dzieci przypomina bajkowe Muminki- grzeczne i kulturalne, pamiętające o magicznych słowach takie jak: dzień dobry, do widzenia, dziękuję, proszę i przepraszam.

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

 

Listopad

 

 

I,II.      Polska – mój dom

 

III.       Zabawy na jesienne wieczory

 

IV.       Jesienna pogoda

 

V.        Zimno, coraz zimniej – przygotowania do zimy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Dziecko wie, że naszą ojczyzną jest Polska, rozumie zwroty ,,jesteśmy Polakami” , ,,mówimy po polsku” , ,,mieszkamy w Polsce. Kształtowanie poczucia tożsamości narodowej

 

Rozpoznawanie godła i barw narodowych. Nabywanie większej świadomości narodowej.

 

Poznanie miast i regionów Polski w sposób pośredni poprzez ilustracje, obrazki.

 

Śpiewanie hymnu narodowego – rozumienie, że jest to pieśń wszystkich Polaków.

 

Słuchanie wierszy okolicznościowych.

 

 

 

2. Dzielenie się wiadomościami na temat spędzania wolnego czasu wspólnie z rodzicami.

 

Poznanie i nazywanie pór dnia: rano, południe, wieczór i noc. Zapoznanie z teatrem

 

i słownictwem z tym związanym. Poznanie wystroju teatru. Rozwój mowy i logicznego myślenia, wypowiedzi dzieci o swoich przeżyciach i doświadczeniach, związanych z wizytą w teatrze. Zachęcenie do stworzenia własnego teatrzyku lalek z wykorzystaniem dowolnych rekwizytów. Rozwijanie wyobraźni i fantazji przy tworzeniu samodzielnych opowiadań – indywidualnie, w parach, w zespole.

 

 

 

   3. Zapoznanie z charakterystycznymi zmianami w przyrodzie w związku ze zbliżającą

 

   się  zimą (mgły, deszcze, obniżenie się temperatury oraz krótsze dni). Zwracanie uwagi

 

   na właściwe  ubieranie się w zależności od pogody. Dziecko wie, na czym polega zjawisko

 

 krążenia wody w przyrodzie, potrafi określić niektóre właściwości fizyczne wody. Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego. Poznanie znaczenia wody w życiu ludzi i zwierząt. Uświadomienie konieczności oszczędzania wody.

 

 

 

  4. Poznawanie sposobów przygotowania zwierząt do zimy: zasypianie, zmiana futra, gromadzenie    

 

   zapasów. Rozwijanie umiejętności rozumienia świata zwierząt. Doskonalenie umiejętności

 

   wypowiadania się na dany temat, odnoszenia się do własnych doświadczeń. Rozwijanie mowy,

 

   wyrabianie opiekuńczego stosunku do zwierząt, rozwijanie aktywności  twórczej.

 

 

 

 

 

 

 

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )