.
Przedszkole Nr 201 Misia Ursynka w Warszawie
O nas
CMS naszej witryny

Krasnale

Krasnalki to dzieci 3-letnie. Są pogodne, uśmiechnięte. Każdego dnia ćwiczą swoją samodzielność a w razie problemów zawsze mogą liczyć na pomoc pań z grupy.

Krasnale lubią rysować, budować z klocków, śpiewać i tańczyć, słuchać bajek i opowiadań.

 

Kiedy słońce świeci i gdy deszczyk pada

Idzie do przedszkola maluchów gromada

Krasnale to my, tak się nazywamy

Dobrze się tu bawimy, fajne panie mamy

Jesteśmy już dzielni, wcale nie płaczemy

I do naszego przedszkola w podskokach biegniemy

Każdy krasnal choć malutki

Sam już w przedszkolu zakłada butki

Sam myje rączki

A pyszny obiadek zjada największy nawet niejadek

A po obiedzie, każdy to powie

Odpocząć trzeba - to samo zdrowie

W sali krasnali jest  wesoło

Pani z nami tańczy wkoło

Poskaczemy,pośpiewamy, dobry humor potem mamy

Pani nam czyta bajki, wierszyki

Uczy nas także matematyki

A w wolnej chwili wszystkie krasnale

Bawią się wspólnie doskonale

Chętnie klocki układają

Po zabawie je sprzątają

Bo porządek ważna sprawa, kiedy kończy się zabawa

Po podwieczorku do domu wracamy

Wszystko rodzicom opowiadamy!

 

 

 

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

 

Marzec

 

1. „Podróżować każdy może, na rowerze, na motorze”
Podczas kolejnych dni w przedszkolu będziemy:
 rozmawiać o środkach lokomocji, które pozwalają nam przemieszczać się z miejsca na miejsce,
 nazywać i rozpoznawać pojazdy lądowe, wodne i powietrzne,
 odgadywać i naśladować odgłosy różnych pojazdów oraz ich sposób poruszania się,
 ćwiczyć aparat mowy przez zabawy dźwiękonaśladowcze,
 rozmawiać na temat zawodów takich jak: kierowca, motorniczy, kolarz, pilot,
 wyjaśniać sobie, co kryje się pod słowami; lotnisko, dworzec kolejowy, port,
 próbować wykonywać zadania w grupie, by nauczyć się współdziałać,
 pląsać i wesoło bawić się przy muzyce;
 utrwalać umiejętność reagowania ruchem na umówiony sygnał;

 

2. „W marcu jak w garncu”
Podczas kolejnych dni w przedszkolu będziemy:
 uważnie słuchać tekstów literackich i wypowiadać się na ich temat,
 wymieniać cechy marcowej pogody: deszcz, wiatr, zachmurzone niebo, śnieg, deszcz, grad,
 zastanawiać się nad znaczeniem przysłowia „ W marcu jak w garncu”;
 utrwalać kolejność zakładania części garderoby: czapka, szalik, kurtka, buty, rajstopy itp.
 naśladować marcową pogodę wykorzystując: folię, gazety,
 usprawniać pracę narządów mowy: ćwiczenia oddechowe, artykulacyjne;
 śpiewać piosenki z repertuaru dziecięcego i naśladować ruchem ich treść,
 wykonywać prace plastyczne inspirowane marcową pogodą.

 

3 i 4 ,,Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie”.
Podczas kolejnych dni w przedszkolu będziemy:
 obserwować pogodę i rozmawiać o zjawiskach zachodzących w przyrodzie wraz z nadejściem
wiosny: bazie, młoda trawa, listki na drzewach itp.
 poszukiwać na placu zabaw pierwszych kwiatów, listków i owadów;
 rozmawiać o tym, jakie zwierzęta budzą się z zimowego snu;
 wymieniać cechy charakterystyczne dla wiosennej pogody: deszcz, wiatr, zachmurzone niebo,
śnieg, deszcz, grad,
 uczyć się z jakich części zbudowana jest roślina: korzeń, łodyga, liść;
 słuchać muzyki poważnej której tematem jest wczesna wiosna,
 zakładać hodowlę fasoli w szklanym naczyniu oraz w woreczkach foliowych;
 śpiewać, tańczyć i pląsać;
 naśladować zwierzęta w zabawach ruchowych i tematycznych.

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )