.
Przedszkole Nr 201 Misia Ursynka w Warszawie
O nas
CMS naszej witryny

Krasnale

Krasnalki to dzieci 3-letnie. Są pogodne, uśmiechnięte. Każdego dnia ćwiczą swoją samodzielność a w razie problemów zawsze mogą liczyć na pomoc pań z grupy.

Krasnale lubią rysować, budować z klocków, śpiewać i tańczyć, słuchać bajek i opowiadań.

 

Kiedy słońce świeci i gdy deszczyk pada

Idzie do przedszkola maluchów gromada

Krasnale to my, tak się nazywamy

Dobrze się tu bawimy, fajne panie mamy

Jesteśmy już dzielni, wcale nie płaczemy

I do naszego przedszkola w podskokach biegniemy

Każdy krasnal choć malutki

Sam już w przedszkolu zakłada butki

Sam myje rączki

A pyszny obiadek zjada największy nawet niejadek

A po obiedzie, każdy to powie

Odpocząć trzeba - to samo zdrowie

W sali krasnali jest  wesoło

Pani z nami tańczy wkoło

Poskaczemy,pośpiewamy, dobry humor potem mamy

Pani nam czyta bajki, wierszyki

Uczy nas także matematyki

A w wolnej chwili wszystkie krasnale

Bawią się wspólnie doskonale

Chętnie klocki układają

Po zabawie je sprzątają

Bo porządek ważna sprawa, kiedy kończy się zabawa

Po podwieczorku do domu wracamy

Wszystko rodzicom opowiadamy!

 

 

 

 

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne

 

LUTY

 

 

1. A JA ROSNĘ

 

Kształtowanie orientacji w schemacie ciała- ćwiczenia, zabawy i sytuacje zadaniowe wspomagające rozwój wiedzy o samym sobie np. oglądanie głowy, rąk, nóg i całej sylwetki - nazywanie wyróżnionych części; rozpoznawanie swojego wizerunku w lustrze; znajomość własnego imienia i nazwiska; rozróżnianie płci Wdrażanie do rozumienie związków
w rodzinie. Rozwijanie zasobu słownictwa – imiona zdrobniałe i wersje oficjalne imion np. Mała Kasia – duża Katarzyna. Wdrażanie do skupiania uwagi podczas zajęć organizowanych. Odtwarzanie treści wierszyków i piosenek za pomocą prostych układów ruchowych.

 

2. DOMOWI PRZYJACIELE

 

Sytuacje i zabawy sprzyjające wdrażaniu do grzecznego zwracania się do innych: dzień dobry – do widzenia; proszę – dziękuję, przepraszam – nie chciałem oraz właściwego traktowania zwierząt  np. pies i kot – oglądanie i poznawanie zwyczajów zwierząt, sposobów opiekowania się nimi, zabawy ruchowe, układanie puzzli. Nabywanie umiejętności prowadzenia obserwacji. Rozwijanie spostrzegawczości. Kształtowanie umiejętności zadawanie pytań na temat. Rozwijanie percepcji słuchowej – rozpoznawanie odgłosów zwierząt. Usprawnianie  narządów mowy – naśladowanie odgłosów zwierząt.

 
3. WSZYSTKO GRA

 

Ćwiczenia wspomagające maluchy w poznawaniu najbliższego otoczenia: blisko – daleko; wysoko -nisko; pokazuję, spoglądam i rzucam woreczek; idź tam, gdzie powiem; skąd słychać stukanie?; zanieś na swoje miejsce; pomagam w sprzątaniu. Kształtowanie wrażliwości słuchowej poprzez rozpoznawanie przedmiotów i zjawisk po dźwiękach. Zachęcanie do tworzenia muzyki z wykorzystaniem instrumentów muzycznych i innych przedmiotów. Rozpoznawanie dźwięków o różnych charakterze: wysokich – niskich, głośnych – cichych, długich – krótkich. Rozumienie szkodliwości hałasu dla zdrowia człowieka.

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )