.
Przedszkole Nr 201 Misia Ursynka w Warszawie
O nas
CMS naszej witryny

Logopeda

Zestaw dla 3-4 latków 09.06.2020

Witam Moi Mili !

Na ten przedłużony weekend proponuje przyjemne zabawy z dźwiękiem

Zgadnij, co to za dźwięk ? : https://www.youtube.com/watch?v=QazLc_9fNIQ

 

Ćwiczenia buzi i języka

https://www.youtube.com/watch?v=CD__yjrGZHg

 

Mam nadzieję, że spodobają się Wam tak jak mi.

Życzę dobrej zabawy !

 

                                                                                            Aneta Romanowska

Zestwa dla dzieci 5-6 letnich 09.06.2020

Witam Moi Mili !

 

Na ten przedłużony weekend proponuje przyjemne zabawy z dźwiękiem

Zgadnij, co to za dźwięk ? : https://www.youtube.com/watch?v=QazLc_9fNIQ

 oraz zabawy logopedyczne – emotikony : https://www.youtube.com/watch?v=FSGZ3CoE3_I

 

Mam nadzieję, że spodobają się Wam tak jak mi.

Życzę dobrej zabawy !

 

                                                                                            Aneta Romanowska

Zestaw 1 ( dzieci 3- 4 letnie) - 15.05.2020
opis dokumentutypdata

Logopedia

docx15-05-2020[ Pobierz ]
44 kB

Żabki

docx15-05-2020[ Pobierz ]
520 kB
Zestaw 2 ( dzieci 5-6 letnie) - 15.05.2020
opis dokumentutypdata

Logopedia

docx15-05-2020[ Pobierz ]
46 kB

Żabki

docx15-05-2020[ Pobierz ]
520 kB
Zestaw 1 ( dzieci 3- 4 letnie) - 08.05.2020

Witam serdecznie!

Dziś kolejne zabawy językowe !

  • Na początek  gimnastyka buzi :

Ćwiczenie „buziaczki - śmieszaczki”
Usiądźcie wygodnie naprzeciwko siebie i poprzesyłajcie sobie buziaczki (ściągajcie wargi w dzióbek) i uśmiechy (rozciągajcie wargi w szerokim uśmiechu). Powtórzcie tę zabawę kilka razy. Na pewno wprawi was w dobry nastój.

Ćwiczenie „wesoły dźwig
Usiądźcie razem przy stole. Postaw przed dzieckiem talerzyk, na którym rozsypiesz kilka małych cukierków (lub kulek zbożowych). Zadaniem dziecka będzie chwytanie ich ustami i przenoszenie do twojej dłoni. Usta dziecka będą dźwigiem, a twoja dłoń budowlą.

  • A następna zabawa polega na ilustrowaniu podczas mówienia tekstu wierszyka odpowiednimi elementami rysunku. Kolejność rysowanych elementów powinna być zgodna z wypowiadanym tekstem.

Proszę też zwracajcie uwagę na „ twardą” wymowę głoski [s] i sklejanie ząbków przy jej wymowie, żeby żaden wysunięty język mnie NIE przestraszył  !!!

 

„Kotki”

Oto domek niski. Stoją pod nim miski.
Kotki mleko piją, potem miski myją.

 

  • Na koniec troszeczkę ruchu :

 

Ćwiczenia ruchowe połączone z naśladowaniem głosów zwierząt:

  • Bocian (kle, kle) – dziecko stoi na jednej nodze.
  • Żaba (kum, kum) – skacze w przysiadzie.
  • Ptaki (fi u – fi u ) – bieg i „machanie skrzydełkami”.
  • Kukułka (ku – ku) – przysiad.
  • Mucha (bzz…) – bieg na czworakach.

Zapamiętajcie jakie zwierzątko jest połączone z jakim ruchem !

 

                                             Życzę wszystkim miłej zabawy – Wasza logopeda !!!!!

Witam serdecznie!

Dziś kolejne zabawy językowe !

  • Na początek  gimnastyka buzi :

Ćwiczenie „buziaczki - śmieszaczki”
Usiądźcie wygodnie naprzeciwko siebie i poprzesyłajcie sobie buziaczki (ściągajcie wargi w dzióbek) i uśmiechy (rozciągajcie wargi w szerokim uśmiechu). Powtórzcie tę zabawę kilka razy. Na pewno wprawi was w dobry nastój.

Ćwiczenie „wesoły dźwig
Usiądźcie razem przy stole. Postaw przed dzieckiem talerzyk, na którym rozsypiesz kilka małych cukierków (lub kulek zbożowych). Zadaniem dziecka będzie chwytanie ich ustami i przenoszenie do twojej dłoni. Usta dziecka będą dźwigiem, a twoja dłoń budowlą.

  • A następna zabawa polega na ilustrowaniu podczas mówienia tekstu wierszyka odpowiednimi elementami rysunku. Kolejność rysowanych elementów powinna być zgodna z wypowiadanym tekstem.

Proszę też zwracajcie uwagę na „ twardą” wymowę głoski [s] i sklejanie ząbków przy jej wymowie, żeby żaden wysunięty język mnie NIE przestraszył  !!!

 

„Kotki”

Oto domek niski. Stoją pod nim miski.
Kotki mleko piją, potem miski myją.

 

  • Na koniec troszeczkę ruchu :

 

Ćwiczenia ruchowe połączone z naśladowaniem głosów zwierząt:

  • Bocian (kle, kle) – dziecko stoi na jednej nodze.
  • Żaba (kum, kum) – skacze w przysiadzie.
  • Ptaki (fi u – fi u ) – bieg i „machanie skrzydełkami”.
  • Kukułka (ku – ku) – przysiad.
  • Mucha (bzz…) – bieg na czworakach.

Zapamiętajcie jakie zwierzątko jest połączone z jakim ruchem !

 

                                             Życzę wszystkim miłej zabawy – Wasza logopeda !!!!!

Zestaw 2 ( dzieci 5-6 letnie) - 08.05.2020

Witam serdecznie!

Dziś kolejne zabawy językowe !

  • Na początek wiosenna gimnastyka buzi języka(.pdf)
  • ·file:///C:/Users/HP/Desktop/ĆW.%20APARATU%20ART/Wiosenna-gimnasyka-buzi-i-języka.pdf
  • A teraz zabawa na piątkę poszerzająca słownictwo :

Wymień 5:
– rzeczy, które są zielone;
– kwiatów, które kwitną wiosną;
– rzeczy, które kojarzą się z przedszkolem;
– rzeczy, które są wesołe;
– rzeczy, które są słodkie;
– potraw z jajek;
– oznak wiosny;
– kolorów na jakie można pomalować tęcze

  • I na koniec powtarzamy wierszyk z głoską (cz). Przypominam, że przy wymowie  głoski (cz) język jest uniesiony za górne ząbki.

Na pewno sobie poradzisz !  Może  nauczysz się go na pamięć ?

 

MAŁA  CZAPLA  MRUCZY  MAMIE,

CHYBA  UMIEM  RYMOWANIE:

ACZA – KACZA

OCZO – UROCZO

ECZE – MECZE

UCZU – KLUCZU

YCZY – BYCZY

ĘCZĘ – MĘCZĘ

ĄCZĄ – ŁĄCZĄ

JEDEN, DWA, TRZY,

I RYMUJ TY!                                     

 Trzymam za Was kciuki –Wasza logopeda !

Zestaw 1 ( dzieci 3- 4 letnie) - 30.04.2020
opis dokumentutypdata

Propozycje zabaw logopedycznych

docx05-05-2020[ Pobierz ]
103 kB

Propozycje zabaw logopedycznych

docx05-05-2020[ Pobierz ]
218 kB
Zestaw 1 ( dzieci 3- 4 letnie) - 24.04.2020

Witam serdecznie !

Mam nadzieje, że zastaje Państwa w zdrowiu i wiosennym nastroju.

Dziś następna porcja zabaw logopedycznych na cały tydzień :

 

 

 

  1. Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego:

Czytamy  opowiadanie a dziecko w odpowiednich momentach naśladuje odgłosy i ruchy aparatu artykulacyjnego.

          
OSIOŁEK

Na polanie bardzo smacznie spał sobie osiołek (chrapanie). Gdy nastał ranek, osiołek się zbudził, bardzo szeroko otworzył swoją buzię i ziewał (ziewamy). Nagle poczuł się głodny. Nabrał więc sporo trawy do pyska (otwieranie i zamykanie ust) i dokładnie zaczął ją żuć (żucie). Po swoim śniadaniu osiołek oblizuje ząbki, żeby były czyste – każdy ząbek po kolei (przesuwamy językiem po zębach). Jedno źdźbło przykleiło się do podniebienia, trzeba je koniecznie oderwać (przesuwamy językiem po podniebieniu). Osiołek po swoim jedzeniu biega po polance (kląskanie), a ruchy te naśladuje język – raz w górę (język do nosa), raz w dół (język na brodę, buzia szeroko otwarta). Zmęczony osiołek podchodzi do strumyka i pije wodę (wargi ułożone w dzióbek). Przed nocnym spaniem osiołek dokładnie myje każdy ząbek (język przesuwamy po dolnych i górnych zębach) oraz policzki (językiem przesuwamy po wewnętrznej stronie policzków).

 

  1. Ćwiczenia oddechowe :

 Bujanie misia
Połóż się. Na brzuchu połóż maskotkę, na przykład pluszowego misia. Weź delikatny wdech nosem i wypuść powietrze ustami. W tym czasie mama obserwuje, jak miś unosi się  ( wdech ) i opada ( wydech), dokładnie w rytm wdychanego i wydychanego powietrza. Rób to naturalnie, swobodnie, aby nie  obudzić misia przesadnym dmuchaniem! Powtórz kilkukrotnie.

 

 

  1. Ćwiczenie słuchowe :

Mówimy nazwy 2 obrazków( lub przedmiotów), dziecko układa je zgodnie z usłyszaną kolejnością  a potem wypowiada wyraźnie ich nazwy np.

 lalka, samochód.

Kolejność układania od lewej strony do prawej.

Potem oczywiście zmiana ról !

Jeśli uda się z 2, próbujemy zapamiętać i ułożyć 3 elementy.

 

Przypominam o możliwości bezpośredniego kontaktu ze mną pod adresem :

logopeda201@gmail.com

 

                                                                                         Życzę miłej zabawy !

                                                                                            Wasza logopeda

Zestaw 2 ( dzieci 5-6 letnie) - 24.04.2020

Witam serdecznie !

Mam nadzieje, że zastaje Państwa w zdrowiu i wiosennym nastroju.

Dziś następna porcja zabaw logopedycznych na cały tydzień :

 

 

 

  1. Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego:

Czytamy  opowiadanie a dziecko w odpowiednich momentach naśladuje odgłosy i ruchy aparatu artykulacyjnego.

 

 

                                        
STRAŻAK STASZEK

Pewnego dnia przy ulicy Szałasowej wybuchł pożar. Pani Szostkowa zadzwoniła do straży pożarnej. Strażak Staszek szybko wskoczył do wozu i ”na sygnale” pojechał na miejsce pożaru (dziecko wymawia połączenie samogłoskowe e-o, e-o). Na miejscu zobaczył, że płonie dach (układa dolne zęby na górną wargę) i parter (układa górne zęby na dolną wargę). Rozwinął wąż (tworzy rulonik z języka) i zaczął gasić płomienie (wymawia długie szszsz...). Strażak biegał po całym domu, gasząc ogień (dziecko przesuwa czubkiem języka po górnych zębach, podniebieniu górnym i dolnych zębach). Nagle zabrakło wody. Staszek postanowił gasić ogień piaskiem (wysuwa i chowa szeroki i płaski język). W końcu ogień zgasł, słychać było tylko syk (wymawia długie sss...). Strażak raz jeszcze sprawdził wszystkie pomieszczenia w domu (czubkiem języka dotyka podniebienia górnego, górnych zębów, wewnętrznej strony policzków i dolnych zębów ). Wokół rozległy się oklaski („klaszcze”, uderzając szerokim językiem o podniebienie). Strażak Staszek zadowolony z wykonanej pracy (dziecko rozciąga usta w szerokim uśmiechu) odjechał wozem strażackim (wykonuje motorek wargami).

Możemy zadać jeszcze do tekstu pytania:

Przy jakiej ulicy wybuchł pożar ?

Jak nazywała się Pani, która wezwała straż pożarną ?

Jak miał na imię strażak ?

 

  1. Ćwiczenie oddechowe :

Za pomocą  wydychanego powietrza staramy się utrzymać  jak najdłużej na ścianie kartkę papieru lub lżejszą serwetkę.

  1. Układamy zagadki :

Dziecko wybiera w myśli jakiś przedmiot znajdujący się w otoczeniu i próbuje tak go przedstawić, nie wymieniając nazwy, aby pozostali domownicy odgadli o czym mówi.

Potem oczywiście zmiana ról !!

Np. Jest to rzecz wykonana z papieru, przeznaczona do czytania, którą kupuje się w księgarni. ( książka)

Lub

Jest to mebel służący do siedzenia, mający podpórki pod ręce, może być miękki i bujany. ( fotel)

 

Przypominam o możliwości bezpośredniego kontaktu ze mną pod adresem :

logopeda201@gmail.com

 

                                                                                         Życzę miłej zabawy !

                                                                                            Wasza logopeda

Zestaw 1 ( dzieci 3- 4 letnie) - 17.04.2020

Dzień dobry !

Wracamy po Świętach do naszych zabaw logopedycznych.

 

 

  1. Ćwiczenia aparatu artykulacyjnego:

„Śniadanie Puchatka” – bajka logopedyczna.

 


                                       ŚNIADANIE PUCHATKA

 

Kubuś Puchatek obudził się rano, przeciągnął i bardzo mocno ziewnął (ziewanie). Poczuł, że jego brzuszek jest pusty, wyruszył więc do lasu na poszukiwanie miodu. Idzie wyboistą ścieżką (dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole), rozgląda się na prawo (czubek języka do prawego kącika ust) i na lewo (czubek języka do lewego kącika ust). Próbuje wyczuć, gdzie może znajdować się dziupla z miodem (kilka razy wdychamy powietrze nosem, a wydychamy buzią). Stanął przed wysokim drzewem. Spojrzał w górę (językiem dotykamy do górnej wargi) i zobaczył dziuple, z której wypływał pyszny miodzik.

Kubuś zaczął więc wspinać się na drzewo. Sięgnął łapką do dziupli i wyjął ją oblepioną miodem. Oblizał całą dokładnie (wysuwamy język z buzi i poruszamy nim lekko do góry i na dół) i wsunął łapkę po miód jeszcze raz (ponownie naśladujemy oblizywanie ręki). Podczas jedzenia Puchatek pobrudził sobie pyszczek. Teraz próbujemy go wyczyścić. Oblizuje więc językiem dokładnie wargi, dotyka do kącików ust, a na koniec oblizuje ząbki (usta przez cały czas są otwarte).

Misiu poczuł, że jego brzuszek jest już pełen. Zszedł z drzewa i ruszył w drogę powrotną. Musiał iść tą samą wyboistą dróżką (dotykamy czubkiem języka do każdego ząbka na górze i na dole), więc gdy doszedł do swojego domku był bardzo zmęczony (wysuwamy język na brodę i dyszymy). Położył się do łóżeczka i zasnął (chrapiemy).

 

 1. Głoska [s]:

Propozycje zabaw:

  • Dziecko nazywa obrazki z głoską [s] – ząbki są złączone, usta lekko uśmiechnięte;
  • Zabawa z kostką: dziecko rzuca kostką, przesuwa się o tyle pól, ile wskazała kostka, rodzic czyta, dziecko powtarza, a następnie koloruje obrazek, którego nazwę powiedziało.

 

 

 

 2. Zabawa oddechowa – Bąbolandia: do kubka proszę nalać wodę – do połowy, dziecko przez słomkę umieszczoną w kubku dmucha, aż woda zacznie bulgotać.

Życzę udanej zabawy

   Aneta Romanowska

 

Zestaw 2 ( dzieci 5-6 letnie) - 17.04.2020

Dzień dobry !

Po Świętach kontynuujemy nasze zabawy logopedyczne. Dziś przesyłam Państwu kolejną porcję zabaw na najbliższy tydzień.

 

Proponuję  zwrócić uwagę, na prawidłową realizację głoski „ sz”  ( zęby zbliżone, wargi zaokrąglone, język uniesiony do górnego wałka dziąsłowego)

 

 1. Ćwiczenie oddechowe „Bąbolandia”:

Przygotujcie pół szklanki wody, słomkę, talerz. Dziecko dmucha w słomkę, tworząc bąbelki wody (talerz pod szklanką, żeby za dużo wody nie rozlało się na stół). Starszym dzieciom  utrudniamy zabawę, prosząc, aby dmuchały jak najdłużej na jednym wydechu.

Ważne – dzieci tylko dmuchają, nie WCIĄGAJĄ płynu!

 

 

 2. Ćwiczenie słuchowe: (pdf)

 

Rodzic nazywa obrazek. Jeśli dziecko słyszy [sz] – podnosi kciuk do góry, jeśli [s] – kciuk w dół.

W trudniejszej wersji – dziecko samo nazywa obrazek – wskazuje kciukami góra lub dół.

 Można wydrukować i w odpowiedniej kratce dziecko rysuje symbol – np. wesoła buźka

 

3. Wspólne czytanie.

 

 Rodzic czyta, dziecko zastępuje obrazek słowem  w odpowiedniej formie:

 

                                                                      Życzę miłej zabawy !

                                                                       Aneta Romanowska

 

opis dokumentutypdata

Ćwiczenie słuchowe - do zadania 2

pdf17-04-2020[ Pobierz ]
1 099 kB
Garść pomysłów od Pani Anety cz.2

Witajcie Moi Mili!
Dziś świąteczne zabawy rozwijające rozwój mowy dzieci młodszych 3, 4- letnich
( Zestaw 1) i dzieci starszych 5, 6 – letnich ( Zestaw 2)

 

Serdecznie życzę Państwu zdrowia, optymizmu i nadziei na lepsze jutro !

 

Aneta Romanowska - logopeda

opis dokumentutypdata

Świąteczne zabawy logopedyczne

docx10-04-2020[ Pobierz ]
363 kB
Garśc pomysłów od Pani Anety

Witajcie Moi Mili!

Dziś  znów garść pomysłów wspomagających rozwój mowy dzieci młodszych 3, 4- letnich (Zestaw 1)

i  dzieci starszych 5, 6 – letnich ( Zestaw 2).

Mam nadzieję, że te zabawy sprawią całej rodzinie dużo radości i powodów do uśmiechu czego Państwu serdeczne życzę !

 

Wasza Logopeda

opis dokumentutypdata

Garść pomysłów wspomagających rozwój mowy.

docx06-04-2020[ Pobierz ]
1 091 kB
Logopedyczna ruletka


 Pani Aneta obecnie, w okresie zawieszenia zajęć w przedszkolu proponuje

zabawy i ćwiczenia logopedyczne, które wspomagają rozwój mowy w warunkach domowych.

 

 

 

Propozycje  - w zakładkach.

 

DRODZY RODZICE

Dzieci jak wiadomo szybko się nudzą. Ćwiczenia logopedyczne wykorzystujące jedzenie zawsze wzbudzają wiele entuzjazmu, poza tym łatwo je wykonać podczas codziennych posiłków. 

 

Najważniejsze jest to żeby być uważnym rodzicem, w kuchni również. Jedzenie bowiem jest bardzo ważnym elementem ćwiczeń logopedycznych dla każdego dziecka. Zwracajmy uwagę jak dziecko odgryza ( przodem), żuje ( ruchami okrężnymi przy zamkniętej buzi), połyka (z językiem uniesionym do górnego wałka dziąsłowego), jak trzyma widelec, itp.

Każdą nieprawidłowość wychwytujmy i korygujmy.

 

Poniżej przedstawiam Wam kilka ćwiczeń, które możecie wykonać wspólnie przy śniadaniu, obiedzie, podwieczorku czy kolacji. Wszystkie  wymienione tu produkty  są tylko przykładowe i możecie je zamienić na coś o podobnej strukturze czy  konsystencji. Chodzi tylko o wykorzystanie ich do pobudzenia konkretnych ruchów poszczególnych elementów aparatu artykulacyjnego.

 

ĆWICZENIA JĘZYKA

 

1. Zlizywanie serka,  dżemu, nutelli lub miodu z talerza.

 

Bardzo dobre ćwiczenie na usprawnianie języka. A sprawny język przydaje się do wymowy np. głoski [r].  Rozmazujemy krem na ( najlepiej ) białym talerzu i prosimy dziecko by językiem np. narysowało jakiś kształt na talerzu albo zrobiło cienkie linie. 

 

2. Chwytanie czubkiem języka chrupek kukurydzianych, ryżu preparowanego, płatków śniadaniowych, itp.

 

Wysypujemy na talerz ww. chrupki. Prosimy dziecko by czubkiem języka postarało się złapać chrupka. Jeżeli dziecko nie ma z tym problemu możemy poprosić je jeszcze żeby tym językiem z chrupkiem dotknęło naprzemiennie kącików ust. To bardzo dobre ćwiczenie na usprawnianie języka.

 

3. Słodkie magiczne miejsce.

 

Smarujemy jakimś słodkim kremem np. miodem miejsce za górnymi zębami. 

Prosimy dziecko aby nie zamykając zębów zlizało krem. Ćwiczenie to pomaga przy prawidłowym ułożeniu języka w czasie artykulacji głosek [sz, ż, cz, dż] oraz usprawnia pionizację języka.

 

ĆWCZENIA WARG

1. Chwytanie samymi wargami drobnych okruszków, np. ciastek, chleba, chrupek. 

 

Ćwiczenie to usprawnia pracę mięśnia okrężnego warg. Gdy dziecko już zje wszystko co uda mu się schwytać możemy poprosić by dobrze "odkurzyło" buzię/usta/wargi. Prosimy dziecko by pomasowało usta zębami, zagryzając naprzemiennie raz jedną, raz drugą wargę.

 

2. Wąsy z chrupek.

 

Na pewno każdy z Was zna chrupki kukurydziane tzw. pałeczki. Takie chrupki są dłuższe i grubsze niż te klasyczne. Do tego ćwiczenia możemy również użyć grissini albo innych tego rodzaju "chlebopodobnych". Prosimy dziecko aby umieściło paluchy kukurydziane pomiędzy nosem a górną wargą i spróbowało jak najdłużej utrzymać. 

 

ĆWICZENIA PODNIEBIENIA MIĘKKIEGO

Ćwiczenia usprawniające pracę podniebienia miękkiego też możemy wykonać przy codziennych posiłkach. Już samo chuchanie/ dmuchanie na posiłki gdy są za gorące to dobre ćwiczenie. Nie wyręczajmy dziecka. Picie ze słomki to też dobre ćwiczenie.

Ile radości mogą przynieść zawody -  kto  dłużej dmucha przez rurkę na jednym wydechu do szklanki wypełnionej ½ wody !

Kolejna świetną  zabawą ćwiczącą podniebienie jest też przenoszenie np. chrupek za pomocą słomki (zasysanie powietrza) z jednego talerza na drugi.

 

Powodzenia i smacznego!

Życzy logopeda Aneta Romanowska

 

 

 

Zajęcia logopedyczne w naszym przedszkolu prowadzi Pani Aneta Romanowska.

W przedszkolu funkcjonuje bogato wyposażony gabinet logopedyczny, a zajęcia logopedyczne z dziećmi odbywają się każdego dnia.

 


We wrześniu i październiku w przedszkolu przeprowadzone jest przesiewowe badanie mowy wśród wszystkich dzieci uczęszczających do placówki. Na podstawie przesiewowego badania mowy wyłonione są dzieci, które objęte są indywidualną opieką logopedyczną. Czas trwania zajęć logopedycznych wynosi ok. 20 min. i jest on uzależniony od możliwości i potrzeb dziecka.

 

 

Na zajęciach prowadzone są ćwiczenia, które mają na celu:

  • usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy),
  • kształtowanie prawidłowego toru oddechowego, wydłużanie fazy wydechowej,
  • kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu mowy (tj. połykanie, żucie, odgryzanie),
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • wzbogacanie słownictwa, rozwijanie mowy opowieściowej,
  • rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi,
  • rozwijanie umiejętności rozumienia wypowiedzi słownych,
  • uzyskanie prawidłowej artykulacji poszczególnych głosek.

 

Zajęcia logopedyczne dla dzieci w przedszkolu są zajęciami wspomagającymi, dlatego należy kontynuować terapię w domu, aby zachować ciągłość i systematyczność.

Każde dziecko uczęszczające na zajęcia logopedyczne ma swoją teczkę do której wkładane są ćwiczenia i propozycje zabaw do pracy nad mową w domu.


Dodatkowo we wszystkich grupach wiekowych prowadzone są zajęcia ortofoniczne.

Mają one charakter profilaktyczny. 

Obejmują: ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, logorytmiczne, słuchowe, ćwiczenia usprawniające narządy mowy, ćwiczenia motoryki małej i dużej.

 

 

       

 

 

 

 

                 

 

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )