.
Przedszkole Nr 201 Misia Ursynka w Warszawie
O nas
CMS naszej witryny

Propozycje ćwiczeń przygotowane przez Pana Pawła - instruktora gimnastyki korekcyjnej w przedszkolu

W dni kiedy w przedszkolu w planie jest gimnastyka (wtorki i piątki) zachęcam wszystkie dzieci i rodziców do ćwiczeń w domu. Wspólne treningi pomogą przetrwać trudny czas w domach oraz budować lepsze relacje z dzieckiem.  Będę udostępniał 10-15 minutowe zestawy ćwiczeń z zakresu gimnastyki korekcyjnej.

Zestaw składa się z ogólnej rozgrzewki, którą należy wykonać na początku każdego treningu + 1/2 ćwiczenia dotyczące poszczególnych wad postawy. Sposób wykonania ćwiczeń które podaję wszystkie dzieci powinny pamiętać z zajęć. W razie problemów lub pytań odnośnie wykonania ćwiczeń proszę o kontakt emailowy bezpośrednio do mnie: paw5511@wp.pl w tytule wpisując KOREKTYWA.

 

ROZGRZEWKA:

-wykonać po 10 powtórzeń każdego z podanych ćwiczeń:

1.wykopy rakowe(wykopy nóg w podporze tyłem),

2. spidermany ( ćwiczenie jak pompka, można wykonywac na kolanach),

3. uderzenia rąk w barki w pozycji pompki (ręce na zmiane, brzuch napięty),

4. Wystrzał rakiety/prezent z pudełka (są to wyskoki obunóż w górę), 5. Jazda na rowerku( jedna noga prosta nisko nad ziemią, druga ugięta, głowa leży).

Podczas liczenia dla urozmaicenia i atmosfery zabawowej można liczyć w innych językach, wymieniać kolory, ulubione bajki, miesiące, alfabet, owoce, warzywa itp.

Na koniec rozgrzewki przechodzimy do rozciągania:

1. Spotkanie palców (w siadzie prostym robimy skłon do palców u stóp, wykonamy łącznie pięć skłonów),

2. Pozycja motylka i 5 razy staramy się dotknąć głową do stóp,

3. Winda ( w staniu staramy się dotknąć palcami podłogi, potem pięścią, potem otwartą dłonią, pamiętamy o prostych nogach).

 

 

Pozdrawiam
Paweł Pietrosiński

 

 

Propozycje ćwiczeń na 15.05.2020

Oto ćwiczenie na dziś, oczywiście uprzedzone podaną wcześniej rozgrzewką.

 "Komar za Tobą" - komar przed Tobą": Uczeń leży na podłodze na brzuchu z nogami wyprostowanymi i złączonymi. Ręce wyprostowane, przeniesione w bok. Głowa lekko uniesiona, patrzy w dół ( pozycja jak samolot). Na hasło "komar za Tobą" Klaszczemy nad biodrami i ręce wracają na bok. Na hasło "komar przed Tobą" klaszczemy przed sobą. Przez cały czas ręce nie dotykają podłogi. Po 10 hasłach robimy krótką  przerwę. Zabawę powtarza się 3-5 razy. Błędy: ugięcie rąk, oderwanie klatki piersiowej od podłogi, oparcie rąk lub głowy o podłogę. Ćwiczenie wzmacnia mięśnie pleców i zapobiega plecom okrągłym.

Propozycje ćwiczeń na 08.05.2020

Oto ćwiczenie na dziś, oczywiście poprzedzamy je podaną wcześniej rozgrzewką.

"Wyścig na tratwie": do zabawy najlepiej zaangażować 2osoby. Potrzebujemy koc i śliskiej nawierzchni. Wyznaczamy start i metę w możliwie jak największej odległości. Na sygnał uczeń leżąc na kocyku na brzuchu odpycha się ramionami od podłogi, energicznym ruchem ściągając łopatki "ułożenie w skrzydełka". Wygrywa osoba która pierwsza minie linię mety. Wyścig powtarzamy kilka razy. Ćwiczenie wzmacnia mięśnie ściągające łopatki oraz mięśnie karku, oraz Przeciwdziała plecom okrągłym.

Propozycje ćwiczeń na 05.05.2020

Oto ćwiczenie na dziś, oczywiście poprzedzamy je podaną wcześniej rozgrzewką.

 

"Przeprawa przez rzekę" - Wyobraźcie sobie, że przez Wasz pokój przepływa rzeka. Długi rwący potok rozciąga swoje brzegi od stołu, aż do kanapy lub od ściany do ściany, w zależności od rozkładu mieszkania. Musicie przejść na drugą stronę skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? Poduszkami jaśkami lub innymi kawałkami materiału. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. Oczywiście na trudniejsze, tak jakby to był kolejny level do przejścia w grze. Za każde dotknięcie "rzeki" wykonaj 5 pajacyków. Ćwiczenie wzmacnia mięśnie nóg, oraz doskonali umiejętność skakania.

 

Propozycje ćwiczeń na 28.04.2020

 Oto ćwiczenie na dziś, oczywiście poprzedzamy je podaną wcześniej rozgrzewką.

 

28.04 "Pożar - powódź" - W pokoju rozstawiamy 2/3 krzesła. Uczeń w pozycji na czworakach porusza sie po pokoju nie wpadajac w krzesła. Na hasło POŻAR szybko staje pod ścianą w pozycji świecy, na ok. 15sekund i wraca do czworakowania. Na hasło POWÓDŹ uczeń szybko wchodzi na jedno z krzeseł aby nie "zalała" go woda. Jeżeli nie wejdzie na krzesło  w 3sek. musi wykonać 3 pajacyki. Zabawa może odbywać się w 2/3 rundach po 3min. Ćwiczenie wzmacnia mięśnie pleców, oraz poprawia koordynację ruchową.

Propozycje ćwiczeń na 24.04.2020

Oto ćwiczenie na dziś, oczywiście poprzedzamy je podaną wcześniej rozgrzewką. 

 

"Malowanie ściany" : do zabawy potrzebujemy piłki (wielkości piłki do siatkówki). Uczeń leży przy ścianie na plecach z nogami ugitęymi i stopami opartymi o ścianę. Między ścianą a stopami znajduje się piłka. Na sygnał, uczeń toczy piłkę stopami po ścianie w górę i w dół. Piłka nie może upaść na podłogę i nie wolno jej dotykać rękoma. Za każdy błąd należy wykonać 5 przysiadów. Należy wykonać od 3 do 5 (w zależności od wieku) 2minutowych rund. Ćwiczenie wzmacnia mięśnie brzucha oraz mięśnie wysklepiające stopy.

Propozycje ćwiczeń na 21.04.20202

Oto ćwiczenie na dziś, oczywiście poprzedzamy je podaną wcześniej rozgrzewką.

"Wieszanie bielizny" - przygotowujemy 4-6 sztuk szarf, skarpetek bądź jakiejkolwiek bielizny oraz   sznurek rozwieszony na wysokości nie większej jak 0.5m. nad podłogą. Pod sznurkiem leżą wszystkie rozłożone przedmioty.
Uczeń siedzi pod sznurkiem w siadzie podpartym, na sygnał chwyta przedmiot palcami stopy i wiesza go na sznurku, tak jak wypraną bieliznę. Można wykonać po 2/3 rundy na każdą nogę. Ćwiczenie wzmacnia mięśnie brzucha oraz mięśnie wysklepiające stopę.

Propozycje ćwiczeń na 17.04.2020

Oto ćwiczenie na dziś, oczywiście poprzedzamy je podaną wcześniej rozgrzewką.

 

Gra "Traf do kosza"- uczeń leży na brzuchu z piłką w dłoniach, rodzic siedzi na piętach naprzeciwko leżącego w odległości nie bliżej jak 1,5m. tworząc z rąk przed sobą kółko - "kosz". Na sygnał uczeń stara się bez odrywania klatki piersiowej od podłogi trafić piłką do "kosza". Po 5ciu rzutach następuje zmiana ról. Wykonajcie 3 takie rundy, delikatnie zwiększając odległość od "kosza".
Ćwiczenie wzmacnia mięśnie prostownika grzbietu odcinka piersiowego oraz mięśnie ściągające łopatki.

Propozycje ćwiczeń na 14.04.2020

Oto ćwiczenie na dziś, oczywiście poprzedzamy je podaną wcześniej rozgrzewką.

 

"Zapamietaj kolor"- Znajdujemy 3 lub 4 przedmioty (w zależności od wieku), każdy w innym kolorze i ustawiamy je po rogach pokoju. Do każdego koloru przypisujemy inne ćwiczenie (np. Zielony- przysiady żółty- pajacyki niebieski- wykopy rakowe czerwony- pozycja pompki). Kiedy krzykniemy np. Zielony! wtedy dziecko ma za zadanie podbiec do przedmiotu zielonego i przez ok. 10s wykonywać przysiady. Runda powinna trwać 1 minutę, pamiętajcie o zmianie koloru co ok. 10sekund. Po 2/3 rundach możecie zmienić ćwiczenia lub pozwolić dziecku samemu wymyślić nowe ćwiczenia.
Zabawa poprawia ogólną kondycje fizyczną oraz ćwiczy pamięć krótką.

Propozycje ćwiczeń na 10.04.2020

Oto ćwiczenie na dziś, oczywiście poprzedzamy je podaną wcześniej rozgrzewką.

 

"Kto dłużej"- Na sygnał(np. klaśnięcie) razem z dzieckiem przyjmujemy uprzednio określoną pozycję i staramy się wytrzymać w niej jak najdłużej. Pamiętajcie żeby pozwolić dziecku więcej razy wytrzymać dłużej od nas. Wybierzmy 5 z poniższych ćwiczeń co da nam 5 rund. Osoba która wytrzyma krócej w danej rundzie, wykonuje 5 pajacyków, runda powinna trwać ok. 30sek.

Ćwiczenia do wyboru: 

-stabilne stanie na lewej nodze, bez podskakiwania

-stabilne stanie na prawej nodze, bez podskakiwania

-pozycja przysiadu

-pozycja pompki

-pozycja rakowa

-stanie na palcach

-zwis nachwytem (np, na drążku)

-pozycja bociana

-pozycja rakiety w leżeniu na brzuchu 

Zabawa ma na celu ogólną poprawę kondycji i wzmocnienie mięśni postularnych.

Propozycje ćwiczeń na 07.04.2020

Oto ćwiczenie na dziś, oczywiście poprzedzamy je podaną wcześniej rozgrzewką.

Nie strać rąk!

Potrzebujemy jednej zabawki, najlepiej pluszowy zwierzak. Dziecko leży na brzuchu z rękami wyciągniętymi przed sobą, pluszak spaceruje i poluje na ręce, kiedy podchodzi do rąk, dziecko ma za zadanie podnieść wysoko wyprostowane ręce tak żeby zwierzak przeszedł pod nimi, jeśli uda się pluszakowi "ugryźć" rękę wtedy uczeń wykonuje 3 pajacyki. Wykonujemy 5-7 rund, z każdą rundą pluszak porusza się szybciej. Zachęcam do zmiany ról z dzieckiem. Pamiętajmy, że ręce podnosimy wyprostowane. Ćwiczenie przeciwdziała bocznemu skrzywieniu kręgosłupa.



Propozycje ćwiczeń na 03.04.2020

Oto ćwiczenie na dziś, oczywiście poprzedzamy je podaną wcześniej rozgrzewką.

 

Kręgle!

Potrzebujemy piłki i minimum jednej np. pustej butelki W leżeniu na brzuchu dziecko przyciąga piłkę pod brodę i wypycha tak aby trafić w butelkę ustawioną o 3 kroki, zróbcie 10 rund oddalając butelkę o kilka centymetrów po każdej udanej próbie. Pamiętamy że nogi leżą wyprostowane, a przy turlaniu piłki łokcie są w powietrzu w innym wypadku rzut nie zostaje zaliczony. Ćwiczenie przeciwdziała plecom okrągłym.

Propozycje ćwiczeń na 31.03.2020

Oto ćwiczenie na dziś, oczywiście uprzedzone podaną wcześniej rozgrzewką ;)

 

Pomóż bezdomnemu! Ćwiczenie wykonuje się z workami z grochem, worki można zastąpić np szarfami lub nawet skarpetkami dziecka. Dajemy dziecku (5-10 przedmiotów w zależności od wieku) i kładziemy obok np. pudełko gdzie zbieramy rzeczy dla bezdomnego. Zadaniem jest przerzucić palcami u stóp wszystkie przedmioty do pudełka, każdy przedmiot dziecko nazywa jako rzecz potrzebna bezdomnemu (np chleb, pieniążki, owoc itp.). Ćwiczenie wzmacnia mięśnie stóp i przeciwdziała płaskostopiu. 

Miłej zabawy!

Propozycje ćwiczeń na 27.03.2020

Slalom niedźwiedzia!

Wyznaczamy slalom np. z zabawek dziecka, zadaniem jest przejść jak misiek pomiędzy przeszkodami w obie strony nie dotykając zabawek, nie dotykając kolanami ani łokciami podłogi. Za każdy błąd wykonujemy 3 pajacyki. Na początku ustawmy 3 przeszkody i po każdej rundzie wydłużajmy slalom, dla młodszych uczniów do 5 przeszkód, dla starszych do 7. Ćwiczenie ma na celu wzmocnienie mięśni pleców, rąk oraz poprawę koordynacji ruchowej.

[ Cookies - info ]Oprogramowanie CMS: DragoN-NogarD © ( www: http://nogard.pl )